Aankomst Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok!

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

06 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

4 juli was het zover! Samen met Denise zou ik een rondreis in Thailand gaan maken. We gaan met een groepsreis en onze andere reisgenoten ontmoeten we op schiphol.

Na wat onwennige uurtjes leerden we elkaar al steeds beter kennen. We vlogen via Istanbul. Daar aangekomen hadden we acht uur overstaptijd. Daarom besloten we met zijn allen een visum te halen en Istanbul in te gaan. Zo'n gek idee, het ene moment sta je nog op schiphol, het andere moment zit je in een taxi met keiharde turkse muziek en scheur je over de wegen van Istanbul.

Nadat we Turks gegeten hadden, gingen we met de taxi weer terug naar het vliegveld.

Na een nacht in het vliegtuig kwamen we dinsdag dan eindelijk aan in Bangkok. Daar stond al een taxibusje klaar om ons naar het hotel te brengen.

Door de lange vlucht had ik gelukkig geen last van een jet lag. Ik was toch al helemaal ontregelt.

Nadat we onszelf een beetje geïnstalleerd hadden gingen we naar Khao San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Daar hebben we heerlijk Thais gegeten. Ook hebben we meteen maar een Thaise massage genomen, wat we wel goed konden gebruiken na onze lange vlucht.

De Thaise massage is ook een 'echte Thaise massage'. Ik hoorde mijn botten kraken. Na deze massage zijn we nog even wat gaan drinken om de avond af te sluiten.

De volgende dag was het tempeldag! De hele dag hebben we tempels bekeken. Echt mooi en indrukwekkend om te zien! Om de middag af te sluiten gingen we met een boot naar.. jawel nog een tempel! Deze tempel zijn we opgeklommen en snel weer afgegaan omdat het ging sluiten.

Met Tuktuks zijn we 's Avonds naar het centrum van Bangkok gegaan. Daar zaten we als enige toeristen in een restaurant te eten. Dat was denk ook de reden dat we ook als enige boven zaten.

Na ons privediner zijn we naar het hoogste gebouw van Bangkok gegaan om te genieten van het uitzicht en een heerlijke cocktail te drinken.

Morgen vertrekken we alweer met de nachttrein naar Chiang Mai, waar we een driedaagse trekking door de jungle gaan doen!