Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

14 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Na ons jungleavontuur hebben we genoten van de de heerlijke warme douche. Wat een luxe warm stromend water en een douche die je niet vast hoeft te houden. De douche in de jungle was namelijk een stuk tuinslang die je moest bevestigen aan de kraan.

De avond nadat we terug kwamen zijn we naar de night market gegaan. Het was echt shop till we drop. Om half één 's nachts namen we een taxi terug naar het hotel. Het was meer omdat de meeste kraampjes dicht gingen want ik was nog lang niet klaar.

De volgende dag gingen we de tempels in Chiang Mai bekijken. Er zijn zoveel tempels in Thailand dat ik een beetje tempelmoe ben haha. Natuurlijk is elke tempel anders maar ze lijken wel echt heel veel op elkaar.

Na drie tempels hielden we het voor gezien. We besloten naar een warenhuis te gaan. Daar was er een grote supermarkt met een bakker. Heerlijk brood!! De tijd dat we in het warenhuis hadden heb ik voornamelijk besteed in de supermarkt. Dat komt ook omdat we maar een uur hadden en ook avondeten moesten kopen voor in de trein.

Om vier uur was onze transfer naar het station. De trein was anders dan de vorige keer, ik had zelfs een 1,5 persoonsbed! Toch heb ik niet lekker geslapen want de airco was kapot en het was bloedheet.
De volgende ochtend kwamen we aan in Bangkok. Met een busje gingen we direct door naar de floating market. De floating market is een markt maar dan aan het water. De kraampjes staan aan het water en met een bootje ga je er langs. Super leuk om een keer te shoppen met een boot.

Na de floating market gingen we naar de tijger tempel. Ik zag het al voor me een tempel waar tijgers doorheen lopen. Toen we aankwamen moesten we ons eerst omkleden. (de vrouwen moesten zich namelijk bedekken) De tijger tempel was anders dan wat ik had verwacht. Je kon met platgespoten tijgers op de foto en van een tempel was geen sprake. Toch vond ik het wel vet om een tijger aan te raken en van zo dichtbij te zien. Hoewel het voor die beesten natuurlijk heel zielig is.

Met het busje reden we verder naar de beroemde Kanchanaburi brug. Daar hebben we even rondgelopen en toen gingen we naar het hotel.
Omdat we er al een keer eerder waren geweest voelde het als thuiskomen.

's Avonds ging ik met een groepje nog wat eten in Bangkok, even shoppen en nog wat drinken om de avond af te sluiten. Toen we terug liepen naar het hotel kwamen een kraampje met insecten tegen. Ik had van te voren gezegd dat als ik in Thailand was, een sprinkhaan wilde eten. Zo gezegd zo gedaan. Het was net een chipie. Knapperig er erg zout. Ik ben stiekem toch trots dat ik zo'n beest heb opgegeten.

Onze laatste dag in Bangkok ging ik met een groepje naar Chinatown. Leuk om te zien wat voor gekke producten ze daar verkopen. 's Middags gingen we naar het grootste warenhuis van Azië. Echt voor de rijkenlui. We hebben daar alleen wat gegeten en zijn toen snel met de taxi terug gegaan naar ons hotel want daar stond de transfer alweer te wachten om ons naar het staion te brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 13792

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: