Kho Phangan: zonnen, snorkelen en Full Moon Party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Kho Phangan: zonnen, snorkelen en Full Moon Party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Kho Phangan: zonnen, snorkelen en Full Moon Party

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

19 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Voor de laatste keer gaan we met de nachttrein. Deze keer is de trein nog primitiever en zijn wij de enige toeristen. Met het schattigste Thaise meisje ooit heb ik even kiekeboe gespeeld. Als dank kwam ze me chips brengen. Telkens als de trein een bocht maakte of heen een weer schudde viel het tweejarige meisje bijna om.

Ook deze keer geen airco in de trein maar wel ventilators. Tijdens de reis ging ik even bij de deur staan, die gewoon open staat. Wat een contrast. De ergste krotten die je kunt verzinnen zag ik. De grootste vila's ooit, zag ik ook. Tussen de krotten af en toe een vila die wel minstens tien keer zo groot is als het krot.
Na een lange reis van 13 uur kwamen we aan in Surat Thani. Met het busje dat al klaar stond (wat een luxe die busjes die altijd voor ons klaarstaan) gingen we naar de boot. De bootocht duurde 3,5 uur en ik was blij toen we eindelijk op Kho Phangan aankwamen.

Ook daar stond weer een busje voor ons klaar die ons over steile wegen met hobbels naar het hotel bracht. Telkens als het busje stopte hoopten we dat hier ons hotel niet zou zijn. Wat was ik blij toen we het hotel zagen. Het kon gewoon niet beter! Aan het strand en een luxe tweepersoonsbed.

Na een snelle lunch wilden we een duik nemen. Nadat ik mij eindelijk had omgekleed in ingesmeerd en klaar was voor een duik begon het te regenen. En niet een beetje ook. Het hooste. Met paraplu's van het hotel liepen we naar de dichtstbijzijde supermarkt. Het stormde en de paraplus's werden bijna weggeblazen.

Op het strand stonden houten hutjes op palen. Beetje vergelijkbaar maar de hutjes van de jungle. In deze hutjes kon je je laten masseren. In de open lucht, aan het strand werden we een uur lang heerlijk gemasseerd. Dit keer geen pijnlijke Thaise massage maar een oliemassage.

Om zeven uur gingen we bij ons hotel eten. Het was erg gezellig. Er zouden die avond verschillende feestjes zijn op het strand. We gingen eerst bij een bar wat drinken. Daarna gingen we even verderop naar een bar waar mensen van het eiland met vuur speelden. We raakten nog met verschillende mensen aan de praat en ik heb die avond erg gelachen. Vooral de strandwandeling met zijn allen was erg leuk.

De volgende dag was de eerste dag dat we niets gingen doen. Heerlijk even een dagje rust. We hebben in de zon gelegen. Toen kwamen we erachter dat je ook kon jetskien op het eiland. Iets wat ik altijd al had willen doen. Na de lunch ging ik met Denise en Geeske op de jet ski's. Het was fantastisch. Scheurend over het blauwe water, voor je zie je niets anders dan water en naast je is het eiland. De zon schijnt en je haren wapperen in de wind, wat wl je nog meer?! Wat een ervaring!

Na het jetskien waren we wel weer toe aan een massage dus hup weer naar het houten hutje. 's Avonds zijn we weer uiteten geweest en hebben we weer even gekeken naar de met vuur spelende mannen.

's Ochtends gaan we op tijd ontbijten want om elf uur gaan we snorkelen. Ik heb een paar vissen gezien maar het grootste gedeelte van de dag waren we aan het varen, eten en zwemmen, wat ook heel leuk was. 's Avonds moest ik stressen: ons eten schoot niet op en ik moest nog pinnen, boodschappen doen en omkleden, terwijl we om half negen met de boot worden opgehaald voor de Full Moon Party.
Nadat we ons eten naar binnen hadden gepropt gingen we vliegensvlug ons klaarmaken.

De boot vertrok om half negen en veertig minuten later waren we er. Vanaf veraf was het feest al te zien: verschillende muziekbeats kwamen er boven uit, allerlei gekleurde lichtjes en een mensenmassa was vanaf een afstand te zien. Nadat we aan wal waren liepen we een rondje en besloten we onszelf te gaan bodypainten. (wat erg gebruikelijk is op dat feest, iedereen zit onder) Het was erg grappig!

Na nog wat gefeest te hebben kwam iemand van onze groep erachter dat haar camera was gestolen. Net nieuw en vol herinneringen aan Thailand. We hebben hem nog geprobeerd te zoeken maar helaas de camera was spoorloos. De sfeer was een beetje omgeslagen maar we besloten er het beste van te maken.
Om vijf uur waren we weer bij ons hotel. Ik kon aan niets anders denken dan mijn bed. Een uur later ging de wekker alweer want we moesten naar de boot.

De boot was vol en we konden nergens lekker zitten. Toen we eindelijk van de boot afwaren moesten we met de bus terug naar Bangkok. Daar aangekomen waren we doodop. Toch wilde ik nog even een rondje lopen over de Khao San Road op onze laatste avond. Daar heb ik nog wat souvenirs gekocht en daarna doken we ons bed in.

De volgende dag ging de wekker weer om kwart voor zes en maakten we ons op voor de lange reis terug naar huis. Na 24 uur wakker te zijn geweest kon ik eindelijk heerlijk in mijn eigen bed slapen.

Jammer dat Thailand er nu alweer op zit. Het was echt fantastisch en ik zou er zo weer heengaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 13789

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: