Tripje Bangkok & Thai Cookery School - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Tripje Bangkok & Thai Cookery School - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Tripje Bangkok & Thai Cookery School

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

09 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

De dag na mijn vorige verslag hebben we gevaren op een longtailboot. Tijdens onze boottrip bezochten we een krododillenfarm. Maar eigenlijk was het gewoon een dierentuin. Het was heel zielig om te zien. Al deze dieren zitten in veel te kleine kooien. Ook was er een slangenshow waarbij de verzorgers de slangen zaten op te fokken zodat ze gingen blazen.

Na het farmbezoek vervolgen we onze tocht. Heerlijk om op een boot te zitten en te genieten van het 'echte' Bangkok. Hele primitieve huisjes en mooie natuur.(De tocht die we deden was namelijk langs het oude deel van Bangkok)

In het water zaten heel veel vissen. Een soort grote karpers. We gingen ze voeren er leken steeds meer vissen bij te komen. Echt zoveel!

We hebben ongeveer drie uur gevaren en daarna gingen we ergens wat eten. Na het eten namen we weer een Thaise massage. Dat had ik beter niet kunnen doen want ik was verbrand en het was nog harder dan de vorige keer.

Om acht uur 's avonds vertrokken we met de nachttrein naar Chiang Mai. Zo leuk om al die verschillende mensen te zien die in de trein zitten.

Na een hobbelig nachtje kwamen we rond half elf 's ochtends aan in Chiang Mai.

Ook dit keer stond er weer een busje klaar dat ons naar het hotel bracht. Echt een mooi hotel met zwembad!

Om vier uur werden we naar een Thai Cookery School gebracht. Eerst gingen we met de hele groep naar de markt waar een medewerkster van de Cookery School ons alles over ingrediënten ging uitleggen.

Daarna moesten we vier gerechten kiezen die we wilden gaan maken. Er waren meerdere groepen en vier rondes dus je kookte steeds met andere mensen. Het was echt super leuk om te doen! Bij elk gerecht was het een peppertje hier, beetje chili daar waardoor het eten erg pittig was en soms zelfs té.

Om half negen waren we klaar en gingen we met volle magen richting de Night Market. Deze markt is, zoals de naam als zegt, alleen 's nachts. Na een korte shopsessie gingen we terug naar ons hotel.

En ja morgen begint dan echt de trekking!