Thanksgiving: New York en DC - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Thanksgiving: New York en DC - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Thanksgiving: New York en DC

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

04 December 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Officieel begon Thanksgiving donderdag 24 november maar wij besloten het te vervroegen naar dinsdag. Daarom vertrokken we dinsdagavond al richting New York! Een lange reis voor de boeg en een slapenloze nacht voor mij. Maar het was het waard. Rond 10 uur 's ochtends kwamen we aan bij ons bed en breakfast plaats.

De eigenaar was schijnbaar net begonnen met het starten van een bed en breakfast. Hij was nogal ongeorganiseerd en gaf ons een kamer met één tweepersoonsbed. We zouden nog een luchtbed erbij krijgen. Later besloot hij ons naar een andere verdieping te verplaatsen met twee slaapkamers.

In onze kamer aangekomen gingen we even relaxen en daarna besloten we te gaan lunchen bij een burger restaurant, waar Jenna al eens gegeten had. Was een leuk restaurantje.

Van te voren hadden we een city pass gekocht en na onze burgerplaats gingen we naar een museum van onze city pass, museum of Modern Art. Een vriend van Karen die in New York woont ging ook mee.

Na een kunstzinnige middag gingen we naar Times Square. Mega grote billboards en heel veel mensen maar wel super leuk om daar te zijn. Ik keek mijn ogen uit haha. Daarna gingen we naar het Mariotte hotel, verdieping 48 om een achterlijk duur drankje te drinken om zo van het uitzicht van New York te kunnen genieten.

Op onze weg terug naar ons hotel in Brooklyn kochten we een pizza en wijn voor een gezellig etentje op onze kamer.

De volgende dag stonden we vroeg op omdat we naar de Thanksgiving parade gingen. Gekkenhuis, zoveel mensen. Maar ondanks dat we aan de late kant waren hadden we een goed plekje. Ik heb veel grote opblaasbare disneyfiguren voorbij zien komen en andere dingen. Spiderman was het grootst. Ook een kleine herinnering aan de mac: Ronald McDonald kwam ook voorbij.

Na de parade hadden we het koud en doken we snel Starbucks in om op te warmen. Toen we weer een beetje warmer waren gingen we op weg naar de boot om naar het vrijheidsbeeld te gaan.

Na een kort bootritje kwamen we aan op het eiland met het vrijheidsbeeld. Vooral veel foto's gemaakt en ook weer genoten van het uitzicht. Daarna gingen we naar een ander eiland bekijken en daarna met de boot weer terug naar het vaste land.

We besloten naar Ground Zero te gaan, maar veel was er niet te zien omdat je je eigenlijk moest inschrijven. Daarna gingen we naar de buurt Soho om te eten. Daar hebben we in een frans restaurant een lekker Thanksgiving dinner gegeten. Na deze heerlijke avond terug gegaan naar het hotel en de volgende dag gepland, dat was zeker nodig gezien de hoeveelheid dingen die we wilden doen.

Vrijdag startten we de dag met het Metropolitan museum of Art, daarna gingen we naar het Guggenheim museum en daarna was het tijd om te gaan lunchen. Na de lunch in een Italiaans restaurant vervolgden we onze museum toer naar het American Museum of National History. In dit museum viel, zelfs ik bijna in slaap tijdens een film over de ruimte. Ik was zo kapot van onze drukke dagen.

Maar onze dag zat er nog niet op. Na de museums gingen we naar de Empire State Building. Wat een wachtrij zeg! Telkens toen we dachten nou zijn we er moesten we weer in een rij wachten. Uiteindelijk van het uizicht genoten en daarna naar het station gegaan, omdat deze heel mooi scheen te zijn. En ja het was een mooi station. Op het station gegeten en daarna rondgelopen in East village, waar we nog wat gingen drinken. Voor mij een heerlijke limonade, aangezien ik een baby ben hier vanwege mijn leeftijd.

Zaterdag vertrokken we rond 12 uur van ons bed en breakfast naar Washtingon maar wat een verkeer zeg! Je kon duidelijk merken dat het Thanksgiving was. Daardoor kwamen we pas rond een uur of 6/7 in Washtington aan. We gingen gelijk door naar de capitol en het witte huis. Na een beetje van Washington te hebben gezien vervolgenden we onze tocht naar Georgetown, waar we gegeten hadden om vervolgens naar ons couchsurf adresje te gaan. We hadden besloten om te couchsurfen voor een nachtje ipv naar een hotel te gaan om geld te besparen. Onze host was George, een aardige, beetje hippie, knul van rond de 25. Ons bedje stond al klaar en na even met hem gekletst te hebben gingen we heerlijk slapen. Nja heerlijk was het niet, aangezien de dekens heel dun waren en George van muziek houdt.

De volgende ochtend frans ontbeten bij hoe kan het ook anders, een frans restaurant. Met een heerlijk pain au chocolat (en nee geen chocolade croissant want dat was het niet volgens Aurelie:p)
Daarna nog even rondgelopen in Washington en toen was het echt tijd om te vertrekken.
Opnieuw super veel verkeer, iedereen kwam terug van Thanksgiving. Rond 10 uur 's avonds kwamen we weer aan in ons vertrouwde Knoxville.

Mijn Thanksgiving was super druk, maar ook onwijs leuk! Zo gek dat aan mijn Amerika avontuur al bijna een einde komt. Over 5 dagen ben ik al in San Diego. Ik kan niet geloven dat ik al zo snel wegga uit Knoxville. Het is een heel dubbel gevoel. Alleen nog een hoofdverhaal schrijven voor mijn project, een examen en een film editen en dan zit het er op wat school betreft. Mijn kamergenoot Liz is al vertrokken omdat ze naar Australie gaat met kerst. En twee andere zijn ook al naar huis. Het afscheid komt nu toch iets te dichtbij. Maar eerst ga ik nog genieten van mijn laatste dagen en last but not least: CALIFORNIA!!! Heb er zoveel zin in:)

Liefs en tot over ongeveer 2 weken!

• 04 December 2011 - 19:46

Ik Ben De Eerste:

Rara, wie zal dit zijn?

Heel leuk verhaal. Spannend hoor! Heel erg gaaf! xxxxx

• 04 December 2011 - 20:21

Aurélie Costa:

Pain au chocolat, c'est bien meilleur quand c'est dit en français !!

• 04 December 2011 - 20:24

De Sint:

De Sint miste je al in Heemskerk
    maar wat heb jij nog veel werk!
    En dat in nog slechts paar te gaan
    Ook door dit hoofdverhaal zul jij wel slaan. Zoveel dingen beleven in zo'n
    "korte" tijd, geniet dat is wat de Sint verblijdt. New York en nog veel meer, mooie verhalen keer op keer.
    De Pieten doen je het niet na en zwichten, al wat hun rest is rijmen en dichten. Groetjes van hier en geniet, veel plezier. xxx?xxx

• 05 December 2011 - 07:50

Mama:

geweldig allemaal! maar ik tel de dagen dat je weer thuis komt!

xxxx mama

• 05 December 2011 - 08:10

Herma:

Geweldig allemaal!
    Kun je straks het "gewone" leven nog aan? Tot gauw! Groeten van hier!

• 05 December 2011 - 18:23

Greta:

wat geweldig allemaal,nog heel veel plezier,en nog even lekker genieten,een hele grote knuffel van Floortje en mij.lieve groet Greta.

• 06 December 2011 - 19:57

Je Liefste Zusje(L):

Echt vet leuke dingen die je allemaal weer beleeft!!! heel veel plezier in CALIFORNIA!!!! en al die andere plekken! Ik ben wel een beetje jaloers hoor!:p joeppie nog maar 14/15 dagen!!!!!!!!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Love you moppie