afscheid en California part 1 - San Diego - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu afscheid en California part 1 - San Diego - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

afscheid en California part 1 - San Diego

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

16 December 2011 | Verenigde Staten, California

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de auto naar San Jose, naar het huis van een vriendin van Jenna.

Eerst even terug in tijd naar mijn laatste dagen in Knoxville.
6 december waren mijn examens afgelopen. Heerlijk geen school meer, ik kon het eigenlijk niet geloven. Zoveel stress en dan opeens is het afgelopen. 7 en 8 december alles geregeld wat geregeld moest worden, zoals mijn bankaccount opzeggen, inpakken en afscheid nemen. Deze dagen waren bijna nog drukker dan toen ik huiswerk had. De 7e ging ik was drinken met Maddie en heb ik afscheid van haar genomen. 's Avonds ging ik samen met Trish sushi eten. Echt heerlijk gegeten, we namen van alles en het was erg gezellig. Ik heb de tv teruggegeven die ik van haar heb geleend. Ook van haar afscheid genomen. Het voelde wel onwerkelijk om afscheid te nemen en te beseffen dat ik hun waarschijnlijk nooit meer zie.

De volgende dag kofferstress want ik had natuurlijk veel te veel spullen. Gelukkig kon ik een deel in de koffer van Aurelie proppen.
Nadat mijn koffers eindelijk waren ingepakt moest ik uitchecken. Dat betekent een kamercontrole en na deze controle ben je geen student meer maar een bezoeker. Voelde echt gek. s ‘Avonds even met zijn vieren genoten van onze laatste dinner samen. Was heel erg dubbel.

San Diego
De 9e stonden we om kwart voor 4 op om de laatste dingen te pakken en naar de taxi te gaan. Karen was speciaal opgestaan en Heini kwam ons uitzwaaien. Zo raar om afscheid te nemen en weg te rijden, voor de laatste keer. Het voelde namelijk of ik gewoon weer een tripje ging maken en dan weer terug kom. Maar dat is niet het geval en dat idee was vreemd.

Van Knoxville vloog ik samen met Jenna en Aurelie naar Houston om daar over te stappen naar San Diego. Ik was zo moe, maar natuurlijk kon ik niet slapen in het vliegtuig. Eindelijk kwamen we rond ik geloof een uur of 12/1 s middags aan. Vanuit het vliegveld gingen we naar een autoverhuur en daarna reden we naar ons appartement. Het was heel erg mooi, er was alleen één slaapkamer dus we moesten ook een luchtbed oppompen. Nadat we alle spullen hadden gedumpt gingen we San Diego in. We gingen beetje rondrijden en toen we eindelijk een parkeerplek hadden gevonden gingen we naar Mexicaans restaurant Fred’s. Na ons dinner gingen we rond lopen en shoppen. Om 8 uur reden we naar het vliegveld om Laure op te halen. Met zijn vieren gingen we even boodschappen doen en daarna naar het appartement.

De volgende dag ging ik met Jenna en Laure (Aurelie ging haar Amerikaanse vrienden bezoeken) San Diego in. We begonnen onze dagtour in Little Italy. Er was een markt, waar we rondliepen. Trouwens overal in Amerika zijn fransen, zo ook hier. Na Little Italy besloten we richting het soort van strand te lopen, want het uitzicht was erg mooi. Toen we dat eindelijk bereikt hadden vonden we het leuk om een rondje te maken met een fietstaxi. Was heel grappig. Daarna hebben we nog rondgelopen en zagen we een leuk restaurant om te lunchen aan het water. Het was een luxe restaurant en het was echt perfect. Uitzicht op het water, zonnetje (want ja het was aardig warm hier en dat in december) en een broodje zalm. Heerlijk.

Na onze lunch gingen we langs de pier lopen en hebben we gewoon genoten van de zon, het uizicht en de rest van San Diego. Tegen het eind van de middag gingen we terug naar het appartement.
Rond een uur of 9 kwam Aurelie ook weer terug. Met zijn allen avond gegeten, Jenna had een soepje gemaakt en we hadden salade. Daarna gingen we ons klaarmaken om uit te gaan in San Diego omdat Aurelie om 12 uur s ‘avonds jarig was. En ja hoor, ondanks Jenna research voor clubs onder 21, kwamen we nergens in. Onder 21 was namelijk niet op zaterdag. Pfff. We besloten maar terug te gaan maar wilden eerst nog ijs kopen om ons verdriet te verwerken. Haha.

Om 12 uur vierden we Aurelie’s verjaardag in ons appartement. Het was heel grappig, we hadden feesthoedjes en kaarsjes in het ijs gezet. Maar het waren van die gevaarlijke kaarsjes die niet uitgaan als je ze uitblaast dus we doofden ze in het water. Helaas te laat, het brandalarm ging af. Gelukkig was ik bekend met dit alarm en kon ik het uitschakelen. Het was erg grappig.

De volgende dag wilden we vroeg op staan maar uiteindelijk hebben we het lekker rustig aan gedaan. Het was tijd om onze koffers weer in te pakken en naar onze volgende bestemming te gaan: VEGAS!

  • 17 December 2011 - 08:16

    Loaaaaah!:

    He Dixje,

    Wat leuk wederom. Ik kan zo goed begrijpen hoe je je voelt. Je gaat weg, met de wetenschap dat je daar waarschijnlijk toch nooit meer terugkomt. Heb ik altijd met vakantie's. Lijk wel een emotioneel kind, maar dan heb je daar zo'n leuke tijd gehad en toch wil je volgend jaar weer een ander deel van de wereld zien.

    Gelukkig duurt het nog even voor je 21 wordt. Het was anders best zuur geweest dat je bijv. tussen kerst en oud en nieuw jarig was. Ik ben wel blij dat je je aan de regels heb gehouden, zoals NIET drinken. Oh Dixje, heel goed hoor! NOT!

    Kom nou maar weer snel terug en dan gaan we zo snel mogelijk een date maken om af te spreken. Ik zou het liefst natuurlijk meteen naar je toe komen, maar ik zit echt nog keihard te stressen met Politiek. Ik heb nu wel al ruim 500/2500 woorden, dus ik kom er wel.... :)

    Wel echt zonde van mijn brief die je nooit hebt gekregen. Ik had 'm nog zo mooi gemaakt, want je weet dat ik niet een simpele brief kan sturen!

    Ik ga nu snel even je andere verhaal lezen.

    Liefs,

    Je trouwe lezeres!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, California

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 13795

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: