California part 3 - Los Angeles - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu California part 3 - Los Angeles - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

California part 3 - Los Angeles

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

06 Januari 2012 | Verenigde Staten, California

Na ons ontbijt vertokken we met onze jeep richting Los Angeles. Jenna en Laure hebben de hele weg gereden. Het is goed dat we kunnen wisselen want voor één persoon is het teveel om alles te rijden. Tijdens onze reis stopten we even bij dezelfde mall, zodat ik een bagage tas kon kopen, want ja ik heb teveel spullen om in mijn koffer te stoppen. Ook gingen we lunchen bij een restaurant waar ik een heerlijk dessert had: warme brownie met ijs. Love it!

Daarna volgden we onze weg naar LA. We gingen naar Santa Monica om daar naar het strand te gaan. Echt super mooi uitzicht. Na Santa Monica wilden we naar Venice Beach gaan. Maar we konden het niet vinden. Wel zagen we mooi uitzicht over water met bruggetjes versierd met lichtjes. Daarna besloten we ons hotel te gaan zoeken. Toen we het eindelijk gevonden hadden gingen we even relaxen. Daarna gingen we uiteten, Aurelie’s afscheidsdiner want ze zou vannacht weggaan. Na ons diner was het al rond 12 uur ’s avonds en gingen we terug naar het hotel. Ik denk dat ik nog nooit van mijn leven zo moe ben geweest. Ik moest de route vertellen en Jenna reed. De Iphone gleed bijna twee keer uit mijn handen omdat ik zo moe was.

Eindelijk in het hotel moest Aurelie haar koffer inpakken. Ze moest rond 3 uur ’s nachts vertrekken. Wat is afscheid nemen toch vreselijk. We gingen met de auto nog even een eindje reden en kletsen voordat ze vetrok. En toen het toch echt tijd anders zou ze te laat komen, want ze moest ook de auto terug brengen voordat ze het vliegtuig nam. Na haar uitgezaaid te hebben lag ik uiteindelijk half 5 in bed. Vreselijke nacht.

De volgende ochtend voelde ik me verschrikkelijk. Ik had hoofdpijn, mijn ogen waren dik en ik was zo moe. Op automatische piloot heb ik Jenna en Laure gevolgd. We gingen naar downtown LA om rond te kijken en te ontbijten. Daarna namen we de bus om iets meer dan een uur later aan te komen in Venice Beach. Ja dit keer konden we het wel vinden. Serieus Venice Beach is perfect! I’m in love.

Sta je op het strand voor je de zee natuurlijk, rechts een prachtig uitzicht: palmbomen, huizen en bergen. En je kan heel ver kijken. Kijk je links zie je ook palmbomen en huizen en een burg die ver de zee in gaat. Op die brug kom ik later terug. Ook midden op het strand was een skatebaan. Heel leuk om rond te kijken. We hebben genoten van het strand. Daarna langs de huizen gelopen en tegen het eind van de middag, toen de zon onderging, liepen we naar de brug. Terwijl we op de brug stonden ging de zon langzaam onder. Zo romantisch. Haha.

Daarna waren we nogal koud. We gingen naar een heel leuke koffieplaats. Daar opgewarmd, daarna even geshopt. Als we nu shoppen koop ik bijna nooit meer wat want ik weet dat het niet in mijn koffer gaat passen. Maargoed nu heb natuurlijk nog een tas.

Om kwart voor 7 hadden we afgesproken met een Amerikaanse vriendin van Jenna, Kelly en een andere vriendin van haar om wat te gaan eten. Nadat we gegeten hadden lieten ze ons de universiteit zien waar zij studeren. Wat. Een. Super. Universiteit. Wauw. Zo mooi en zo cool en in LA. Daarna brachten ze ons terug naar het hotel.

De volgende dag was het tijd voor Universal Studio! We stonden vroeg op want voordat we naar Universal Studio gingen, gingen we naar de Hollywood boulevard. We liepen op de Walk of Fame en gingen naar een mall zodat we uitzicht hadden op de Hollywood letters. Ik had graag de Hollywood letters van dichterbij gezien maar helaas dat kon niet.

Toen we naar het metro station gingen kwamen we twee internationale studenten tegen van Knoxville. Zo grappig. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is. Hun gingen ook naar Universal Studio dus we zochten samen de weg. Toen we in Universal Studio aankwamen gingen we ieder onze eigen weg. Hun hadden al tickets en wij moesten ze nog kopen.

We begonnen met de Studio tour. Heel erg leuk, we zagen verschillende sets van tv series en films. Zo grappig om bijvoorbeeld op de set te zijn van desperate housewifes. Na deze superleuke tour gingen we de Simpsons. Het was een soort attractie in een stimulator op een beeldscherm. Ook was er nog een soort horrorhouse. Geen idee waarom ik voorstelde om daar in te gaan want ik ben altijd bang maar het was ook grappig.

Het was rustig en het weer was niet zo goed maar daardoor konden we wel overal in. Na de hele dag in Universal te zijn geweest gingen we terug naar het hotel. Daar gingen we even relaxen en toen gingen we weer terug naar de Hollywood boulevard om te eten. Genoten van weinig en veel te dure sushi zodat we vervolgens in een ander restaurant nog een toetje gingen eten. Na ons etentje weer terug naar het hotel om onze bagage in te pakken want San Francisco wacht op ons!

  • 06 Januari 2012 - 20:55

    Greta:

    Hallo Leontien, ik heb weer genoten van je verhaal,groetjes Greta

  • 07 Januari 2012 - 12:40

    The Tired Driver :):

    Toujours aussi bien ton blog, c'est domage j'aurais aimé rester plus longtemps! Vous êtes bien amusés!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, California

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 13793

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: