Stresss en Atlanta - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Stresss en Atlanta - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Stresss en Atlanta

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

26 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Deadlines, papers, meetings, artikelen schrijven, lezen, leren en ga zo maar door. Nog vijf weken voor de eind tentamens. Het is stressen. Ik loop achter met de meeste dingen maar dat komt ook omdat ik ruimte maak voor leuke dingen. Dan maar iets meer stress.

Zo was ik afgelopen weekend naar Atlanta! Weer een tripje met Jenna, Aurelie en Heini. Dit keer hadden we een vijfde reiziger, Laure, de franse vriendin van Jenna.

Vrijdag rond 3 uur vertrokken we met de auto naar Atlanta. Normaal gesproken ben je er binnen 4 uur. Wij deden er 9 a 10 uur over. Laure studeert namelijk ergens in een klein plaatsje,een kleine 2 uur vanaf Atlanta.

Rond 12 uur 's avonds kwamen we eindelijk aan. Bij het hotel aangekomen kwamen we erachter dat we midden in het centrum zaten. Perfect dus. We waren nogal brak van de reis en besloten te gaan slapen.

De volgende dag ging we naar de 'beroemde' Coca Cola factory. We kregen een rondleiding en een stukje geschiedenis. Daarna konden we alle soorten drankjes proeven van Coca Cola, nee niet alleen maar cola.
We waren zo vol daarna dus lunchen was niet nodig:P

Na ons Coca Cola avontuur gingen we naar werelds grootste aquarium. Daar kregen we ook nog een vip rondleiding bij soort van lelijke dolfijnen en zagen we onder andere waar zeepaardjes 'gekweekt' worden. Het aquarium was in een soort van verschillende gangen verdeeld. Het was heel groot dus we waren lang bezig om alle vissen en gekke waterdieren te bekijken.

Het was al tegen half 6 toen we terug kwamen bij ons hotel. We gingen met de auto naar de andere kant van het centrum waar we uiteten gingen. Daarna genoten van een heerlijk ijsje. Omdat het bijna Halloween is (dit weekend) gingen we nog even outfits passen in een speciale Halloween winkel, niet geslaagd helaas. Daarna terug naar het hotel: Drankje, omkleden en op naar de club. En jawel hier zijn gelukkig 18+ clubs. De mensen in de club waren over het algemeen een beetje vreemd maar ik heb me prima vermaakt:)

Zondag gingen we naar CNN! Hier keek ik erg naar uit. Heel leuk om een kijkje in de studio te nemen. Al moet ik wel zeggen dat zowel de Coca Cola als CNN wel heeeeel erg commercieel zijn. Na de CNN rondleiding kwamen we terecht in een winkel waar je allerlei zooi met CNN erop kon kopen. Kun je je voorstellen dat de NOS zoiets heeft? Moet toch niet erger worden:P

Na deze trip gingen we naar het Fox theater uit 1920. Leuk om te zien want in mijn andere filmklas hebben we het over dit theater gehad.

Daarna was het alweer tijd om afscheid te nemen van Laure. We brachten haar naar het vliegveld waar ze door vrienden werd opgehaald. Zelf gingen we nog even terug de stad in want we wilden shoppen. In Atlanta schijnen ze allemaal super leuke malls te hebben. Wij belandden echter bij de underground mall, echt een creepy mall. (Gelukkig) hadden we maar een uurtje omdat het dicht ging.

Na de mall begonnen we onze weg terug. Ik heb ook meteen rijles gehad van Aurelie. Was echt leuk om te rijden, en rijden hier is zo veel makkelijker dan in Nederland. De snelweg heb ik ook maar meteen uitgetest.Ik moest wel oefenen om te rijden want hoogstwaarschijnlijk moet ik autorijden als ik naar California ga.
Nadat ik een stuk had gereden was het ook de beurt aan Jenna en Heini.

Rond 12 uur 's nachts was ik weer terug in mijn appartement en begon een nieuwe stressvolle week.

Kan niet wachten totdat het weer weekend is, maargoed de dagen vliegen voorbij. En dit weekend is Halloween dus gaat vast leuk worden!

DOEI BYE AU REVOIR TSCHUS

  • 26 Oktober 2011 - 01:53

    Aurélie Costa:

    Je me suis bien amusée avec toi!! Ce fut un superbe weekend à l'italienne!!

  • 26 Oktober 2011 - 05:29

    Herma:

    Happy Halloween!

  • 26 Oktober 2011 - 05:30

    Loïs:

    Deze keer ben ik niet de eerste, maar ik tel Aurélie niet mee, aangezien ze gewoon naast je woont.

    Weer hele spannende verhalen, grappig om te lezen dat CNN (en Coca Cola) zo commercieel is. Nou is het van CC wel logisch, maar van CNN. Heb je nog wat leuks gekocht daar? Zoiets als een koffiemok met: I'm working at CNN. Dat is wel grappig.

    Hoezo rijles eigenlijk? Zijn auto's zoveel anders dan in Nederland? Zal wel een automaat zijn geweest. Hoef je niets te doen. De auto van Robbert waarmee we door France zijn gaan rijden, was ook automaat, dus dan hoef je letterlijk niets te doen. Lekkah!

    Ik ben nu ook vroeg op, want ik moet even Mediageschiedenis door gaan lezen. Ik heb er totaal geen zin in, want ik heb er nog niet voor geleerd en het is dus nu half 8 's ochtends. Mijn wekker ging om 7:15 en om 7:10 kwam m'n vader me wakker maken door het grote licht aan te doen en roepen: Wakker blijven! Heel erg fijn, ik heb zo'n zwaar leven.

    Vanavond ga ik met de 3voor12-redactie eten. Een deel wordt betaald, maar wat ik nog leuker vind is dat ik ook nieuwe mensen leer kennen. Je ziet vaak stukjes staan waarbij mensen het hebben geschreven of gefotografeerd, maar dan heb je geen idee wie het is. Nu hopelijk dus wel. Lang niet iedereen komt, maar het gaat om het idee.

    Nou Dix, kom maar weer op met het volgende verhaal. Ik wacht in spanning erop. Ik wacht er ook op wanneer mijn kaartje komt. Ik vind het echt echt echt niet leuk dat hij er nog niet is :( Heb ik weer....

    xxxxxx

  • 26 Oktober 2011 - 17:32

    Ria:

    Nou nog even stressen, maar ook heel veel leuke weekenden. Lijkt me allemaal super om mee te maken.
    Heel veel groetjes van ons.

  • 26 Oktober 2011 - 20:53

    Greta:

    wat allemaal geweldig om te lezen, en voor jou om mee te maken .
    ik ben blij dat je je tijd zo ontzettend goed benut.weer de groeten aan allemaal,en een gezellig weekend.knuffel van Floortje,liefs Greta

  • 29 Oktober 2011 - 10:41

    Marije:

    Dit klinkt echt superleuk zeg! Je vermaakt je nog steeds zie ik. En dat je naar CNN bent geweest, echt vet!
    Echt leuk dat je kan autorijden daar. Ik durf het hier niet hoor, links fietsen vind ik al genoeg. Veel succes met leren! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 13793

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: