FALL BREAK MIAMI en twee maanden in Knoxville! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu FALL BREAK MIAMI en twee maanden in Knoxville! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

FALL BREAK MIAMI en twee maanden in Knoxville!

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

06 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Fall Break Miami: geweldig weer, strand, prachtige omgeving en lekker eten. Wat wil je nog meer?

Afgelopen woensdag was het zover. MIAMI! Ik wilde er altijd al heen en was zo blij dat ik eindelijk naar Miami kon gaan! Samen met Jenna, Aurelie en Heini.

Maar voordat het zover was vetrokken we woensdag met onze gehuurde auto naar Atlanta om vanuit daar het vliegtuig naar Miami te nemen.
Atlanta is ongeveer een kleine vier uur rijden vanaf Knoxville.
Rond half 1 's nachts kwamen we aan en toen begon onze lange nacht op het vliegveld... Ons vliegtuig vertrok namelijk half 7 's ochtends.

Na een vlucht van ongeveer twee uurtjes kwamen we aan op het vliegveld in Florida. Wat we niet wisten is dat we nog een lange reis te gaan hadden voordat we eindelijk ons hotel zouden bereiken: van het vliegveld met de bus naar het station, met de trein naar metro, met metro naar bushalte en vanaf daar een stukje lopen naar ons hotel. Drie uur later kwamen we aan.

Onderweg konden we alvast genieten van het prachtige uitzicht. Ook waren ze een televisieshow aan het opnemen. Was erg leuk om te zien hoe ze vanaf een motor filmden hoe auto's slipten.

Nadat we alle spullen bij het hotel hadden gedumpt gingen we op zoek naar een restaurantje om te luchen. Erg lekker gegeten. Daarna een rondje gelopen richting Miami Beach. In het park voor het strand waren ze ook al opnames aan het maken. Dit keer voor de nieuwste Step Up film. Zo leuk om te zien! En zoveel werk voor een minuut film. Ze hadden in de drukke Oceandrive (straat) een file gecreeerd en twee acteurs waren op de auto's aan het dansen.

Daarna konden we (eindelijk) in onze hotelkamer. Ik was echt kapot na ruim 36 uur wakker te zijn. Samen met Aurelie bleef ik in de kamer om een middag dutje te doen. (Jaja ik word oud haha) Toen ik wakker werd voelde ik me veel brakker dan daarvoor. (ik was trouwens die week ervoor ziekig en net herstellende)

Maargoed op naar Oceandrive voor ons dinner! Aan Oceandrive stonden auto's geparkeerd waar je u tegen zegt: lamborgini en maserati!

Na lekker gegeten te hebben, hebben we nog wat rondgelopen en genoten van Ben & Jerry's.

De volgende ochtend stonden we op tijd op om lekker naar Miami Beach te gaan! Het water was zo warm, echt heerlijk! 'S middags namen we de bus naar Little Havana. (Little Havana is eigenlijk een soort Cuba alleen in Miami.) Toen we aankwamen was het alweer half 4 en gingen we eindelijk luchen! Na de lunch besloten we naar downtown Miami te gaan om te shoppen.

Wat was ik blij dat we in de mall waren want het begon gigantisch hard te regenen en te onweren! (voordat we naar Miami gingen waren de weersvoorspelling heel slecht dus we hadden al mazzel gehad) Maar dat maakte voor onze shopsessie niets uit. Om 10 uur 's avonds hadden we er genoeg van en vetrokken we richting het hotel. Snel even een slice pizza gehaald. (de slice was zo groot als een pizza zelf)

Daarna was het girlsnight! Pizza, drankje en klaarmaken om uit te gaan. Met de taxi gingen we naar een club in downtown Miami (helaas kunnen we niet naar clubs in Miami Beach want alles is 21+) Het was wel leuk in de club maar na een tijdje hadden we het wel gezien. Met de taxi gingen we terug naar Miami Beach (daar is ons hotel trouwens) en we hadden de leukste taxichauffeur ooit! De beste party van de avond was in de taxi!
Toen we terug kwamen besloten we naar het strand te gaan en hebbenn we onwijs gelachen en foto's gemaakt.
Rond 5 uur genoten we nog even van een ijsje (ja ijs elke dag natuurlijk op vakantie, hé pa)

De volgende dag weer er vroeg uit en raar maar waar vandaag was ik het minst moe ondanks de zeer korte nacht. We gingen scooters huren! De hele dag hebben we op scooters rondgecrosst om Miami te verkennen. Echt één van de leukste dingen ooit! (ik heb ook zelf eindelijk scooter gereden haha) Tussendoor nog even geluncht bij Bubba Gump (restaurant gebasseerd op de film Forrest Gump)
Er is wel een groot contrast tussen arm en rijk in Miami. Het ene moment rij je door een 'normale' straat het andere moment rij je door een creepy buurt, waar we snel weer weg gingen.

's Avonds met de scooter rondgereden totdat we een leuk restaurant zagen en om 11 uur 's avonds aan de paella zaten. Daarna was het (natuurlijk) weer tijd voor een ijsje!

De volgende dag was helaas alweer de laatste. We besloten nog even te gennieten van Miami Beach dus weer op naar het strand met het heerlijke warme water. Daarna gingen we 'picknicken' in het park. We hadden onze lunch daar laten bezorgen en genoten nog even van Miami. Daarna begon onze tour (speciaal voor Loïs met een u) naar het vliegveld.

Weer terug in Atlanta, reden we met de auto terug naar Knoxville. Om half 5 's nachts lag ik eindelijk lekker in me bedje.

Alles is weer voorbij gevlogen en ik mis Miami elke dag sinds ik terug ben in Knoxville. Zeker dat nog een keer terug wil! Ook ben ik nu alweer twee maanden hier, tijd vliegt! Nog een paar dagen en ik ben op de helft van dit semester.

Goede nieuws voor jullie, jullie hoeven mij nog maar 2,5 maand te missen. In de tussentijd verblijf ik trouwens op dit adres, waar ik nu al twee maanden woon:

2117 Andy Holt Avenue, room 822
Knoxville, TN 37916
USA

Liefs uit Knoxville!


  • 06 Oktober 2011 - 19:50

    Harrie, Je Weet Wel:

    Leuk uitgebreid verslag en leuke foto's, meer dan ik al had gehoord. Wat het ijs betreft kan ik je alleen maar gelijk geven, genieten. Een ijsje voor het "extra" (zonnige) vakantie gevoel. Liefs, your daddy

  • 06 Oktober 2011 - 23:23

    Shocking!:

    OMG! Ik ben niet de eerste die een berichtje stuurt. Ik was vandaag in Amsterdam, nieuwe schoenen gekocht. Vans. Ik voel me echt zo'n meeloper, maar je weet het dramaverhaal van m'n voeten. En ik heb weer nieuwe make-up gekocht. Je zal me waarschijnlijk niet herkennen als je terugkomt, een meisje met heel veel mooie makeup. Heel erg gaaf! Verder hebben we ook nog lekker sushi gegeten, maar dat wist je al. Grappig om weer drie/vierde van het verhaal al te weten, aangezien wij dagelijks skypen. Ik zie je nu niet op skype, maar anders zie ik je filmpje morgen! xxxxx

  • 07 Oktober 2011 - 12:47

    Opa Sprengers:

    Lieve Leontien na het lezen van je reisverslag krijg ik echt medelijden met je te weinig slaap en te veel reizen en eten enz.enz. Meisje geniet er maar lekker van van al dat mooies op de wereld maar vergeet vooral je studie niet
    dat was toch je plan ? Heb je onze mails nog ontvangen?Nu leer ze maar lekker
    en de groetjes van Opa en Oma

  • 08 Oktober 2011 - 06:19

    Herma:

    Hoi Leontien,
    Lekker ijs eten elke dag! Wat een leven. Hier is het mooie weer voorbij! Het was rond opa z'n verjaardag schitterend weer. Maar nu is de regentijd begonnen. Gisteren werd ik wakker van onweer en bliksem.
    Dus neem nog maar een ijsje en geniet ervan, zoals iedereen je aanraadt!

  • 08 Oktober 2011 - 06:23

    Pepijn:

    Lekker op Miami Beach? Daar heb je ook een tv serie van. Zie je daar wat van? Groetjes.

  • 24 Oktober 2011 - 17:03

    Lowiezocuwl:

    Heeee Dixi! Wat een super vette blog!! Ik heb nog nooit iemand zo weinig bijvoegelijke naamwoorden zien gebruiken.

    Hvj wjnmk ntb hjb!

    Wcwc

    Loïsjeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 13795

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: