School is begonnen! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu School is begonnen! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

School is begonnen!

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Zo we zijn weer een week verder dus tijd voor een update.

Ik moet zeggen de tijd vliegt! Afgelopen woensdag begonnen de eerste lessen. De eerste les waar ik naartoe moest was heel apart. Het was mijn engelse les en de lerares zei: I want to make you feel comfortable and i don't care about spelling or grammar. Dus ik dacht waarvoor zit ik hier dan? Gelukkig heeft ze haar uitspraak al beetje afgezwakt.

De andere les die ik die dag had was ook apart. Een klas vol stereotypen footballplayers en cheerleaders. Ik had echt zoiets van wat doe ik hier?!

In de meeste klassen ben ik de enige internationale maar dat vind ik opzich niet heel erg. De klas met footballplayers en cheerleaders heb ik al laten vallen. Nee niet vanwege hun maar ik zou elke week 18 uur huiswerk krijgen naast de lessen. Beetje teveel van het goede.

Het is wel veel gedoe om in klassen te komen, de meeste zijn vol of hebben speciale eisen waardoor ik mij niet direct kan inschrijven. Tot nu toe mag ik wel naar elke klas maar het staat niet op mijn rooster. Daardoor kan ik mijn rekening voor school niet betalen terwijl dat uiterlijk vrijdag moet gebeuren. Lekker geregeld maar niet heus.

Afgelopen zaterdag zijn we met een groepje internationale studenten naar de Smoky Mountains geweest om met soort zwembanden van de rivier te gaan. Heerlijk ontspannend. Soms moest je peddelen anders kwam je niet vooruit. Als 1 van de eersten was ik weer terug en toen was het wachten op de rest. Een aantal Chinezen vond het niet nodig om te peddelen en dus hebben we bijna een uur op hun gewacht. Maar het was een leuke dag.

Jeetje ik heb eigenlijk zoveel te vertellen, dus ik ga snel verder want heb zo nog les tot kwart voor 8 vanavond.

Zondagavond kwam Trish mij ophalen en heb ik bij haar gegeten. Ze woont zo ongeloofelijk mooi!! Aan het water en prachtig uitzicht. Ook haar huis is echt fantastisch. We hebben samen gekookt en gezellig gekletst. Ook heeft ze mij een tv gegeven om te lenen dus kan ik eindelijk weer het nieuws volgen! Haha.

Om even terug te komen op zaterdag. 's Avonds ging ik uit met een groepje, zoals we vaker doen. (drie keer per week) Ik liep naast een Amerikaan en hij droeg een box met blikjes bier. De anderen liepen voorop. Komt opeens de politie met zwaailichten aan en stopt voor onze neus. Ik ben snel doorgelopen en heb hem alleen achtergelaten. Daar voelde ik mij zo schuldig over maar als ik word aangehouden of iets dergelijks heb ik een groot probleem. Maargoed hij moest van de politie blikje voor blikje het bier leeggooien en doen wat ze zeiden. Hij had echt mazzel want hij was 19 en ze hadden hem ook een taakstraf kunnen geven. Gelukkig vond hij het niet erg dat ik was doorgelopen.

Kortom een ellendige avond. Ik zorg in het vervolg er voor dat ik niet met bier of iets over straat loop want het had heel anders kunnen aflopen.

Als ik wil kan ik trouwens elke dag tennis spelen want er zijn zoveel tennissers hier! Afgelopen keren heb ik met een groepje tennisst, wel leuk maar de meesten bakken er niet zoveel van. Morgen ga ik tennissen met Emil uit Frankrijk en hij speelt al vanaf zijn zevende dus eindelijk een goede tegenspeler:P (Waarschijnlijk te goed haha)

And last but not least: Ik heb een tripje naar Chicago geboekt! Samen met Jenna uit Frankrijk en Kiana en Tracy uit Hongkong vlieg ik vrijdagmiddag 16 september naar Chicago en zondagavond komen we weer terug.

Ik heb er nu al zin in!! Tot volgende keer.

Warme groetjes uit Knoxville

  • 23 Augustus 2011 - 22:33

    Je Geheime Lover:

    Oh jij Dix, spannend hoor. Altijd leuk om te lezen, maar aangezien we nog steeds als een malle skypen weet ik gelukkig alles van jou.

    Veel plezier in Chicago. Enne.. eigenlijk word ik elke week jaloerser op jou. Met je Chicago en allerlei andere dingen die je in dat super gave Amerika doet. Alsnog heb ik nog niet het gevoel dat je echt in Amerika ben, maar dat zal wel komen als school echt weer begint.

    Had ik je trouwens vertelt dat ik gisterenavond m'n studieboeken heb gekocht voor m'n minor gebarentaal? 205 euro! Helemaal kut dus, maar hopelijk leer ik er echt wel wat van! Zou zo leuk zijn!

    xxx

  • 24 Augustus 2011 - 07:49

    Herma:

    36 graden!!!!! Wat een temparatuur!!!!
    Hier is het 20 en vandaag een miezer!
    Maar goed dat ik morgen ga voorbereiden op school.
    Heb je wel tijd om te leren of doe je niet anders? Groeten van ons.

  • 24 Augustus 2011 - 18:25

    Inge:

    Heej nichtje,
    Leuk om je berichtjes te lezen! Zou bijna zin krijgen om ook weer te gaan studeren;) Ik ben ondertussen weer thuis en heb net als jij dat had ook enorme heimwee! Heel veel plezier daar! Liefs

  • 25 Augustus 2011 - 18:04

    Ria Wanders:

    Hoi Leontien,
    Als ik alles zo lees heb je het druk met school en leuke dingen doen.
    Hartstikke gaaf hoor.
    Verleden week is Henk getrouwd, was 3 dagen leuk feest. Ze hebben mazzel gehad met het weer, alle dagen prachtig.Wij zijn de badkamer aan het verbouwen. Heel veel toep in huis en we kunnen niet douchen. Dus staan we te modderen met een teiltje . We kunnen wel naar Marjon toe en dat gaan we ook wel af en toe doen. Nou maar weer tot de volgende keer.
    Geniet van alles,groetjes van ons.

  • 28 Augustus 2011 - 19:48

    Greta:

    hallo Leontien, wat weer leuk om je verslag te lezen. Joop en ik zijn vandaag weer terug gekomen van een geweldige vakantie op Ameland.we hebben veel gewandeld.
    lieve groet en een knuffel van Floortje.Greta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 13797

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: