Tijd vliegt, alweer een maand in Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Tijd vliegt, alweer een maand in Knoxville - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt, alweer een maand in Knoxville

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

05 September 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Vandaag ben ik precies een maand in Knoxville. Echt een raar idee. Aan de ene kant voelt het alsof ik veel langer weg ben maar aan de andere kant voelt het alsof ik hier pas ben.

Vorig weekend heb ik niet heel veel gedaan behalve Lara's verjaardag gevierd. Ik had een heerlijk relaxt weekend samen met roommate Liz. De anderen twee waren er niet het weekend. Ik had heerlijk mijn eigen kamer voor twee dagen. Ik moet zeggen ik zou echt graag mijn eigen kamer willen. Gewoon een beetje privacy. Mijn roommate Pip is wel aardig maar we zijn totaal verschillend. Ze is bijna altijd huiswerk aan het doen en gaat vroeg naar bed.
We hebben onze slaapkamer verbouwd zodat ik nu op een betere plek lig. Het enige nadeel is dat ik diacht bij de airco lig dus ik wil hem het liefst uit en Pip heeft hem het liefst zo hard mogelijk dus dat botst af en toe. Toen we onze kamer hadden verbouwd hebben we ook meteen de woonkamer onder handen genomen. Het is eindeljk een echte woonkamer en gezellig.

Ik heb nog steeds problemen met mijn klas. Komt ook mede omdat ik super graag een filmklas wil maar de tijd om in te schrijven is al voorbij. Dinsdag krijg ik te horen of er nog wat mogelijk is. Als het wel mogelijk is laat ik mijn Engelse klas vallen. Deze klas is echt saai en ik heb niet het gevoel dat ik veel zal leren. Dus ik hoop het!

Afgelopen vrijdag was de verjaardag van Maddie. Samen met Jenna ging ik naar een bar waar ze haar verjaardag vierde. Het was heel gezellig en binnenkort gaan we nog samen lunchen.

En zaterdag was het zover: de Footballgame Tennessee-Montana! De kleur van Tennessee is oranje en iedereen droeg oranje kleding, net Koninginnedag! We zaten net allemaal op onze plaats toen er werd omgeroepen dat iedereen die niet overdekt zat een ander plekje moest zoeken. Er kwam namelijk een grote storm aan. Net toen we binnen stonden begon het te hoozen niet normaal. Het zag helemaal wit van de regen en het waaide ook gigantisch. Na een uur kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Ik moet zeggen ik had meer van American Football verwacht. Het spel is een beetje sloom, maar dat lag denk ik ook aan de spelers. Zo'n westrijd duurt trouwens wel vier uur ofzo. Dus we gingen iets eerder weg. Het leukste van de wedstrijd vond ik de band die kwam spelen in de pauze. Dat zegt genoeg over de wedstrijd.. Misschien zou het beter zijn geweest als ik van te voren eerst de regels had opgezocht.

Gisterochtend heb ik mijn eerste film gemaakt voor mijn video production klas. Ik had het zwembad toestemming gevraagd om te filmen en een 'acteur' geregeld. Het was wel moeilijk want het was de eerste keer dat ik alles alleen moest doen. Of het resultaat goed is moet ik nog maar afwachten maar het was in ieder geval erg leuk om te doen.

Ook was het gisteren Boomsday. Dat betekent vuurwerk! Het was echt fantastisch. We gingen naar het huis van Jaleeza en ze heeft een perfect uitzicht op de Tennessee river. Het vuurwerk begon op de burg. Een vuurwerkfontein kwam van de brug naar beneden. Daarna allerlei siervuurwerk, waaronder ook hartjes en smiles. Echt super om te zien en zo'n uitzicht te hebben! Beneden haar huis leek het net kermis, zoveel mensen en kraampjes.

Vandaag regent het non-stop en dit zal waarschijnlijk doorgaat tot vrijdag. Als het zo doorgaat als nu gaat er vast en zeker iets overstromen, zoveel water!

Zo dat was weer een heel verhaal. Met al die oranje mensen, de kermis en de regen voelt het soms net een beetje alsof ik in Nederland ben!




  • 05 September 2011 - 20:52

    Iemand Die Jou Haat!:

    wat een stom verhaal. je hebt geen idee wie ik ben. en dat is ook maar beter zo. ik typ ook nooit met hoofdletters, want dat is alleen maar voor stomme mensen. en ik ben cool. je weet zelluf. rarara wie is dit!?

  • 05 September 2011 - 20:56

    Leontien Brondijk:

    Welke idioot is dit?

  • 05 September 2011 - 21:00

    Leontien Brondijk:

    Lois zeker?

  • 05 September 2011 - 21:03

    Greta:

    gezellig om weer wat van je te horen,je maakt ook heel wat mee.
    ben benieuwd hoe ze je film vonden?
    weer een hele grote knuffel van Floortje en mij,en weer de groetjes daar.liefs Greta.

  • 05 September 2011 - 21:05

    Liefste Vriendin! <3:

    Nou zeg, wie is die gemenerik hieronder. Die verdiend keiharde spankies! Geniet maar lekker van Amerika en trek je maar niets aan van die 'welke idioot is dit?'. Ik weet haast wel zeker dat Lois het niet was, die aardige meid. Die zou zoiets nooit durven. Ik vind het wel een leuk verhaal, vooral dat over al dat oranje. Enige verschil is dat ze allemaal Engels praten! Love you and talk to you verry soen!

  • 07 September 2011 - 13:19

    Herma:

    Dat vuurwerk was vast niets bij het vuurwerk van afgelopen kermis. Geweldig! Vanaf het nieuwe Raadhuis en bieb werd het afgestoken. Jammer dat je dat niet hebt gezien. Het was prachtig! De hele kermis trouwens. Er was 1 minpuntje: Jij was er niet! Succes en geniet ervan daar!
    Groeten Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 13799

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: