Weekendje Chicago! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu Weekendje Chicago! - Reisverslag uit Knoxville, Verenigde Staten van Leontien Brondijk - WaarBenJij.nu

Weekendje Chicago!

Door: leontienbrondijk

Blijf op de hoogte en volg Leontien

21 September 2011 | Verenigde Staten, Knoxville

Heey allemaal,

Ik zeg het telkens weer maar de tijd vliegt echt. In de dagen zitten gewoon te weining uren.

Na een stressweek en mijn eerste examen donderdag was het vrijdag zover: CHICAGO!!

Om drie uur zouden we vanuit Knoxville vertrekken maar onze vlucht was vertraagd. Uiteindelijk vlogen we om half 5. Gelukkig is het maar 1,5 vliegen! Aangekomen op het vliegveld namen we de trein naar ons hostel. (voor het eerst een normale treinverbinding sinds ik in Amerika ben) Onze vierpersoonskamer en een gedeelde keuken en badkamer zagen er goed uit!

Na het inchecken zijn we de stad gaan verkennen(ik zal binnenkort foto's op Facebook zetten)We besloten bij de beroemde Cheesecake Factory te gaan eten. Omdat de porties zo enorm waren besloten we te delen zodat we ruimte over hadden voor de lekkerste cheesecake ever!!

Na het avondeten zijn we verder door Chicago gelopen en dachten we te gaan genieten van een goede nachtrust. Mooi niet dus. Onze buren besloten dat het tijd was voor wie het harst kon schreeuwen of zoiets. Vreselijke nacht.

De volgende ochtend gingen we vroeg ons bed uit want we hadden een bustoer geboekt! We dachten op tijd te zijn maar moesten alsnog een taxi nemen omdat we met rennen nooit zouden halen. Lara was een dag eerder naar Chicago gegaan en ging met ons mee met de bustoer.

Het was echt super mooi om al die verschillende gebouwen en het uitzicht te zien! Ook waren ze aan het filmen voor een nieuwe film, weet alleen niet meer welke!

We gingen lunchen bij Gino's om de beroemde Chicagostyle pizza te eten. NOOIT MEER! Het was wel lekker maar zo machtig. Hierna gingen we naar het hoogste gebouw in Chicago: 94 verdiepingen! (zelfs hoger dan toen we in Bangkok waren) We wilden eigenlijk naar de lounge maar nee dat ging niet door omdat je 21 moest zijn. Toch was het uitzicht echt prachtig (zie mijn profielfoto)

's Avonds waren we nog steeds vol van de pizza en besloten Jenna en ik soep te maken. Terwijl we aan het koken waren kwamen we onze andere buren tegen. Na gezellig gekletst te hebben besloten we met zijn allen uit te gaan. Eerst gingen we gezelllig 'pre gamen' zoals ze dat hier noemen. Het was ontzettend grappig, vooral Tracy!
Nou daarna het uitgaan. Ga dus nooit uit in Chicago als je geen 21 bent. Jenna en ik konden echt nergens in. En dus besloten we met onze buurtjes ergens te eten en weer terug te gaan. Ondanks dat we niet waren uitgegaan was het toch een leuke avond!

De volgende dag moesten we weer eens haasten en zeiden we gedag tegen onze buurtjes. Daarna gingen we snel ontbijten en uitchecken.

Daarna gingen we naar Old town. Was niet heel bijzonder maar wel leuk om de andere kant van Chicago te zien. 's Middags nog geluncht bij een heel apart restaurant, waar de bediening danst, zingt en onbeleefd is. Was wel heel grappig.

Daarna gingen we onze koffers ophalen en naar het vliegveld. En niet te geloven maar onze vlucht was vertraagd en niet zo'n beetje ook. We zouden eigenlijk tien voor half tien 's avonds vliegen maar dat werd uiteindelijk rond 12 uur. Om half 4 kon ik eindelijk naar bed. Gelukkig had ik geen les maandagochtend!

Weer een heel verhaal! Het was echt een fantastisch weekend en veel te snel voorbij gevlogen! Deze week is het nog stressen met meetings waarover ik artikelen moet schrijven, lees en leerdingen, papers en het leukste zaterdag het filmen van onze film! Dit keer mag je de film met een groepje van drie maken dus dat is beter. Ik heb er zin in! Na deze stressvolle week komt het beste: FALL BREAK MIAMI!!!! Ik heb er zo veeeeel zin in!!

En speciaal voor opa: HAPPY BIRTHDAY!!!!


  • 21 September 2011 - 21:40

    Loïs:

    Dix! Ik moest wel lachen toen ik 'toer' zag staan. Weet je nog bij Interviewen als genre. Helemaal in het groene boekje opzoeken op haar gelijk te halen. Mooie tijden, mooie tijden. Echt een leuk verhaal, vooral veel dingen die leuk waren, maar nooit meer voor herhaling vatbaar waren. En ik zat me opeens te bedenken.. Ik zat wel altijd op te scheppen met mijn hele boek spaargeld, maar als ik zie dat je nu naar Chicago bent geweest en nu ook weer naar Miami gaat dat je ook best veel spaargeld hebt gespaard. Waarschijnlijk nog meer dan ik, dus als je terug komt ga ik weer opscheppen, want dan ben jij blut! Heel veel plezier nog, lover. We skypen! Enne.. Gefeliciteerd met je opa. Aan opa zelf: Gefeliciteerd opa! xxx

  • 21 September 2011 - 21:41

    Loïs:

    Toch wel lief dat ik bijna als een van de eerste jou spannende reisverhalen lees! *sticker*

  • 22 September 2011 - 20:03

    Greta:

    Ik ben even 4 dagen naar Groningen geweest, was ook weer heel gezellig.ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt.gefeliciteerd met je opa,weer heel veel plezier en de groeten daar.knuffel van Floortje en mij,liefs Greta

  • 23 September 2011 - 23:01

    Marije:

    Het klinkt echt allemaal super Leontien! Dus je hebt t nog steeds naar je zin? Geen piepklein beetje heimwee naar huis? Echt raar dat jij nu al zoveel hebt gedaan en mijn eerste week nu pas net achter de rug is! Nog heeeel veel plezieerr! xxx

  • 25 September 2011 - 18:21

    Herma:

    Ook gefeliciteerd met Opa en de hartelijke groeten van hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Knoxville

Leontien

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13799

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Maart 2014

Op avontuur in Azië!

05 Augustus 2011 - 20 December 2011

Studeren in Knoxville, Tennessee

04 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Rondreis Thailand

Landen bezocht: